برنامه آموزشی برای حکم‌ها و کارمندان مرکز حل منازعات تجارتی افغانستان

برنامه آموزشی: حکمیت و مدیریت قضایای حکمیت
تاریخ: 24 الی 30 سپتامبر 2019 که مصادف است با 2 الی 8 میزان 1398
مکان: هوتل تاج، شهر کولمبو، کشور سریلانکا
اشتراک کننده‌گان: مرکز حل منازعات تجارتی افغانستان، مرکز حکمیت بین المللی کشور مالدیو و مرکز حکمیت ICLP کشور سریلانکا

با حمایت مالی برنامه توسعه حقوق تجارت وزارت تجارت ایالات متحده آمریکا یک تیم 4 نفری حکم‌های مرکز حل منازعات تجارتی افغانستان که شامل بانو فرشته زحل رحمان، محترم زاهد صافی، محترم سبحان مصباح، و کارمندان این مرکز بودند، برای حضور در یک برنامه آموزشی یک هفته‌ی در مورد حکمیت و مدیریت موثر قضایای حکمیت از تاریخ 24 الی 30 سپتامبر 2019 که مصادف است با 2 الی 8 میزان 1398 در شهر کولمبو کشور سریلانکا اشتراک کردند. 

حکم‌ها و کارمندان مرکز حکمیت بین المللی کشور مالدیو و مرکز حکمیت ICLP کشور سریلانکا نیز درین برنامه آموزشی اشتراک داشتند. بخش حکمیت این برنامه توسط حکم‌های بین المللی ارایه گردید و درین برنامه، حکم‌های این مرکز در مورد موضوعات مهم حکمیت تجارت بین المللی از جمله نوشتن قرار حکمیت آموزش دیدند. علاوه بر این، بخش آموزش مدیریت قضایا توسط کارمندان مرکز حکمیت بین المللی هانگ کانگ ارایه گردید. مدیران قضایای مرکز در مورد چگونگی مدیریت موثر قضایای حکمیت از جمله موارد شکلی قضایا در روند حکمیت آموزش دیدند.

این برنامه آموزشی فرصت ارتباطات بیشتر با سایر متخصصان حکمیت بین المللی، حکم‌های مالدیو و سریلانکا برای حکم ها این مرکز را نیز مساعد ساخت. مرکز حل منازعات تجارتی افغانستان از حمایت مالی برنامه توسعه حقوق تجارت ایالات متحده آمریکا اظهار قدردانی نموده متعهد به فراهم ساختن آموزش‌های مشابه و فرصت‌های آموزشی مشابه برای حکم‌ها و کارمندان خود می باشد.