تصدیق نامه بین المللی حکمیت برای حکم های مرکز حل منازعات تجارتی افغانستان

برایاولینباردرافغانستانتوسطمرکزحلمنازعاتتجارتیافغانستان

مرکز حل منازعات تجارتی افغانستان در همکاری نزدیک با برنامه توسعه حقوق تجارت وزارت تجارت ایالات متحده آمریکا برای رشد حکمیت در افغانستان کار میکند. یکی از اهداف اصلی و مشترک مرکز و برنامه توسعه حقوق تجارت اخذ جواز بین المللی جکمیت برای حکم‌های این مرکز و تلاش برای بلند بردن دانش آنها است. 

برنامه توسعه حقوق تجارت ایالات متحده آمریکا گروپ از حکم‌های این مرکز را برای اخذ جواز از انستیتیوت حکمیت CIArb حمایت مالی کرد. الی برج می 2020 که مصادف است با برج ثور 1399، چهار تن از حکم‌های این مرکز هر یک دکتر احمد خالد حاتم، محترم صاعق شجن، محترم اسماعیل شاهد و محترم عبدالجمیل قادری موفق به اخذ جواز بین المللی حکمیت CIArb شده عضو CIArb شده اند. برای اولین بار در افغانستان امکان اخذ جواز ازین انستیتیوت معتبر بین المللی توسط حمایت مالی برنامه توسعه حقوق تجارت و مرکز حل منازعات تجارتی افغانستان برای حکم های این مرکز فراهم شده است. 

CIArb یک سازمان بین المللی پیشرفته و حرفه‌ی در زمینه حل منازعات بدیل میباشد. طبق اطلاعات جمع آوری شده از وبسایت CIArb، تعداد اعضای آن در حدود 16،000 از 149 کشور میباشد و توسط یک شبکه بین المللی که دارای 41 شعبه در کشور های مختلف میباشد، پشتیبانی می گردد.

مرکز حل منازعات تجارتی افغانستان از حمایت مالی برنامه توسعه حقوق تجارت ایالات متحده آمریکا قدردانی می کند و همچنین فرصت اخذ جواز بین المللی حکمیت را از انستیتیوت حکمیت CIArb برای سایر حکم‌های خود نیز در نظر دارد.